Aktualności
Zmiana systemu identyfikacji naszego miasta to nie tylko nowe logo. Logo jest wierzchołkiem góry lodowej, podczas, gdy pod powierzchnią mamy całą machinę, która wreszcie pomoże nam w łatwy, sprawny i atrakcyjny sposób komunikować się jako miasto, tworzyć materiały promocyjne i informacyjne. Pamiętajmy, że logo, wbrew powszechnym opiniom nie ma za zadanie ilustrować. Nie jest kolorowym obrazkiem, jest znakiem.
Logo w naszym przypadku musiało być:
- PONADCZASOWE, czyli nawiązujące do tradycji, solidnie skonstruowane, zaprojektowane zgodnie ze sztuką
- FUNKCJONALNE, czyli możliwe do zaprezentowania w różnych układach (pion, poziom, wąskie powierzchnie)
- POSIADAJĄCE RÓŻNE WERSJE, czyli dające się wydrukować, wytłoczyć, wygrawerować, zastosowaćw czerni i bieli, złoceniu, 3D.
- SKALOWALNE (nie tracące na czytelności na małych elementach jak np. długopis, smycz)
- NIEDROGIE W EKSPLOATACJI (poprzednie logo że względu na ilość kolorów było kosztowne w przenoszeniu je na różne nośniki, np. papierowe torby)
Dotychczasowe logo nie spełniało powyższych wytycznych. Co więcej, logotypy większości miast w ostatnich latach na fali logomanii zostały wprost zalane kolorowymi, infantylnymi i niczym się niewyróżniającymi obrazkami przedstawiającymi słonko, rzeczkę, drzewko i budynki.
Postanowiliśmy iść za przykładem Słupska czy Wadowic, którzy w swoich rebrandingach docenili piękno, siłę wyrazu i unikatowość miejskiego herbu i zbudować logo, które w jasny sposób do niego nawiązuje. Jak wynikało z ankiety, jako mieszkańcy jesteśmy dumni z naszych zabytków i historii. Postanowiliśmy uwypuklić to w naszej nowej identyfikacji wizualnej, która już poza logotypem w dalszej części naszej id, będzie opowiadać w piękny, kolorowy i ciekawy sposób o naszym mieście.





