Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Znajdujesz się w: Aktualności
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Logo - Logo” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Logo

Aktualności

2022-01-07 19:00

Zmiana systemu identyfikacji naszego miasta to nie tylko nowe logo. Logo jest wierzchołkiem góry lodowej, podczas, gdy pod powierzchnią mamy całą machinę, która wreszcie pomoże nam w łatwy, sprawny i atrakcyjny sposób komunikować się jako miasto, tworzyć materiały promocyjne i informacyjne. Pamiętajmy, że logo, wbrew powszechnym opiniom nie ma za zadanie ilustrować. Nie jest kolorowym obrazkiem, jest znakiem.
Logo w naszym przypadku musiało być:

  • PONADCZASOWE, czyli nawiązujące do tradycji, solidnie skonstruowane, zaprojektowane zgodnie ze sztuką
  • FUNKCJONALNE, czyli możliwe do zaprezentowania w różnych układach (pion, poziom, wąskie powierzchnie)
  • POSIADAJĄCE RÓŻNE WERSJE, czyli dające się wydrukować, wytłoczyć, wygrawerować, zastosowaćw czerni i bieli, złoceniu, 3D.
  • SKALOWALNE (nie tracące na czytelności na małych elementach jak np. długopis, smycz)
  • NIEDROGIE W EKSPLOATACJI (poprzednie logo że względu na ilość kolorów było kosztowne w przenoszeniu je na różne nośniki, np. papierowe torby)

Dotychczasowe logo nie spełniało powyższych wytycznych. Co więcej, logotypy większości miast w ostatnich latach na fali logomanii zostały wprost zalane kolorowymi, infantylnymi i niczym się niewyróżniającymi obrazkami przedstawiającymi słonko, rzeczkę, drzewko i budynki.

Postanowiliśmy iść za przykładem Słupska czy Wadowic, którzy w swoich rebrandingach docenili piękno, siłę wyrazu i unikatowość miejskiego herbu i zbudować logo, które w jasny sposób do niego nawiązuje. Jak wynikało z ankiety, jako mieszkańcy jesteśmy dumni z naszych zabytków i historii. Postanowiliśmy uwypuklić to w naszej nowej identyfikacji wizualnej, która już poza logotypem w dalszej części naszej id, będzie opowiadać w piękny, kolorowy i ciekawy sposób o naszym mieście.

definicja logo

jak powstało logo Świdwina

 

grafika logotypu Świdwina

logotyp Świdwina

zastosowanie logotypu Świdwina

UM Świdwin
Dane kontaktowe
Urząd Miasta Świdwin
Plac Konstytucji 3 Maja 1, 78-300 Świdwin, pow. świdwiński, woj. zachodniopomorskie
tel.: 94 365 20 11 (12, 13, 14), fax: 94 365 22 83, email: ratusz@swidwin.pl
NIP: 6722003749, Regon: 330920825,
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.